Monday, December 2, 2013

Halloween 2013


I år bestämde vi oss för att vara clickers från The Last of Us.

Vi byggde våra masker av pappmask från Konstnärsshopen, diverse billiga tvättsvampar, akrylfärg och enorma mängder textillim.

Innan den målades såg den nästan ätbar ut.

Första vändorna med färg avklarat.

Systers mask till vänster och min till höger. 

Färdigmålad och justerad.

Tänder behövdes naturligtvis. 

Clickersmask i sin naturliga miljö.

Textillim, akrylfärg och ströbröd blir fint.

Tydligen har jag något i mungipan. Och på kinden. Och halsen.  Och överläppen.

Under masken.

Jag var mer eller mindre helblind, trots att jag lämnat öppet för ögat. Lite av en utmaning.

Mina fina clickerskompisar.

Bild från Vimlig.se
Velociclicktor? Bild från Vimlig.se

För mer detaljerad beskrivning av hur vi gjorde kan ni kolla in syrrans blogg: Kreativatanten.

No comments:

Post a Comment